Kansainvälinen markkinointitutkimus ja markkina-analyysi

Kansainvälinen markkinointitutkimus ja markkina-analyysi -moduuli antaa osallistujalle kattavan kuvan kansainvälisen liiketoiminnan eri päätöksentekotilanteissa tarvittavasta tiedosta. Tavoittena on tarjota konkreettisia vinkkejä yrityksen markkina-analyysin ja kohdemaan valinnan suorittamiseen sekä yrityksen muun toimintaympäristön analysointiin.
Keskeisiä teemoja ovat:
- Kansainvälisen toimintaympäristön analysointi
- Sekundäärinen ja primäärinen kansainvälinen markkinointitutkimus
- Tiedon lähteet ja erityyppisten tutkimusten hyväksikäyttö
- Kansainvälinen markkinointitutkimus-organisaatio
- Alustava kohdemaan ja -markkinan valinta
- Maavalinta osana kansainvälisen liiketoiminnan strategiaa
- Kansainvälinen asiakasanalyysi ja kilpailutilanneanalyysi
Lisäksi moduulin aikana kuullaan esimerkkejä suomalaisia yrityksiä kiinnostavista markkina-alueista ja näillä toimimisesta.
Lähiopiskelupäivät:
3 kpl Lahdessa, seuraava toteutus vuonna 2018

Kohderyhmä: | Kansainvälisen tai kansainvälistyvän yrityksen johto-, päällikkö- tai asiantuntijatehtävissä toimivat. |
Ajankohta: | Seuraava toteutus vuonna 2018. |
Laajuus: | 3 lähiopiskelupäivää ja 5 opintopistettä |
Paikkakunta: | Lahti |
Hinta: | 1795 € + alv 24 % |
Haku: | |
Oppimismenetelmät: | Luentoja ja harjoituksia sekä harjoitustyö. |
Muuta: | Täydennä asiantuntemustasi muilla LUT Interplay_ -koulutuksen moduuleilla.
Tämä moduuli voidaan liittää osaksi LUT eMBA-opintoja tai henkilökohtaista kehittymissuunnitelmaa.
Opinnot ovat soveltuvin osin hyödynnettävissä Lappeenrannan teknillisen yliopiston tutkintoihin.
|